Pages



Madeni ve sentetik motor yağları arasındaki farklar nelerdir

İster binek aracınız için daha iyi performans ister kamyonunuzda gelişmiş güvenilirlik arayın, doğru yağa sahip olmanız çok önemlidir.
Doğru yağı kullanmak motorunuzun sorunsuz çalışmasını sağlar. İlk olarak, yağ, aralarında bir film tabakası oluşturarak motorunuzdaki metal yüzeylerin temasını ve aşınmasını durdurur. Yağ ısıyı da dağıtır ve motoru koruyarak aşınmayı azaltır.
Hepsinden öte, iyi yağ,  kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.

Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:

Doğru yağı kullanmak motorunuzun sorunsuz çalışmasını sağlar. İlk olarak, yağ, aralarında bir film tabakası oluşturarak motorunuzdaki metal yüzeylerin temasını ve aşınmasını durdurur. Yağ ısıyı da dağıtır   ve motoru koruyarak aşınmayı azaltır.
Hepsinden öte, iyi yağ,  kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.
Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:

Yağ viskozitesi nedir?

Viskozite  yağ için önemli bir kriterdir. Sıvının kalınlığının veya akmaya karşı direncinin bir ölçütüdür. Örneğin, bal kalındır ve su incedir, yani balın sudan daha yüksek bir viskozitesi vardır. Yağ viskozitesinin doğru ortam sıcaklıklarına uygun olması gerekir. Eğer motor soğukken yağ kalınsa, yağ  hareket edemez. Aynı şekilde motor sıcakken yağ ince olursa, yağ motor parçaları için doğru korumayı sunmaz.
Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.
Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.
Shell Helix Ultra gibi daha düşük viskoziteye sahip yağlar motorunuzda soğukta daha kolay ilk çalışma sağlar, çünkü hareketli parçalara daha az direnç gösterir ve dolayısıyla motorunuz daha az güç kullanır.  Bu da daha fazla yakıt ekonomisi sağlayacağınız anlamına  gelir.
Motorunuz için doğru yağ viskozitesini bulmak için, üretici firmanın rehberini kontrol edebilir, yaşadığınız ve sürüş yaptığınız hava koşullarını da aklınızda bulundurun. Önerimiz, ekli basit site Shell LubeMatch programımızı kullanmanızdır.

Yağ numaraları ne anlama gelir?

Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir.   Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.
Aracınızın hangi viskozite indeksi değerine ihtiyacı olduğunu öğrenmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.

Mineral ve sentetik arasındaki fark nedir?

Mineral ve tam sentetik olmak üzere iki ana baz yağı türü vardır. "Kısmi" veya "yarı sentetik" ya da "sentetik teknoloji" olarak etiketlenen motor yağlarında bu iki türün bir karışımı bulunmaktadır.
Mineral baz yağlar, bir rafineride işlenerek fraksiyonlarına ayrılan, yağlayıcı özellikleri mum gibi istenmeyen bileşenlerinden arındırılan ham petrolden elde edilmektedir. Bazı motor yağı üreticilerinden farklı olarak Shell, en iyi ham petrolü seçerek ve üretim sürecinin tamamında en katı kalite kontrol işlemlerini uygulayarak kendi birinci sınıf mineral baz yağlarını üretmektedir.
Sentetik baz yağlar daha fazla performans sağlar, çünkü mineral yağ üretimindekinden daha detaylı kimyasal bir proses kullanılarak üretilmektedir. Bu nedenle, Shell Helix Ultra gibi tam sentetik yağlar en yoğun aşınmanın meydana geldiği çalıştırma sıcaklıklarında daha kolay  akar. Isıya karşı da daha dirençlidirler ve antioksidan katıklar ile daha kolay şekilde korunurlar (oksidasyon zaman içerisinde yağda oluşan doğal bir bozulma sürecidir).
Ayrıca mineral yağlardan daha az uçucudur. Aracınız için sentetik yağ önerip önermediğimizi görmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.

Performans katkıları nedir?


Satışa sunulmuş motor yağlarının içinde bulunan performans katkıları baz yağa ekstra koruma katar ve motorunuzu koruyup temizlenmesini sağlayıp daha uzun süre daha fazla çalışmasına yardımcı olur. Bu katkı maddelerinin, üstün performans sunmak üzere dikkatlice seçilmesi ve karıştırılması gerekir:
  • Deterjanlar, motorunuzu temiz tutar ve yakıt yandıkça oluşan aşındırıcı asitleri nötralize eder.
  • Dağıtıcılar, is ve tortuyu dağıtıp yağ içinde tutarak tıkanmaları önler. Böylece bu kir, bir sonraki yağ değişiminde motorunuzdan uzaklaştırılmış olur.
  • Aşınma önleyici katkı maddeleri, hareketli parçalar arasında kimyasal bir tabaka oluşturarak motorunuzu korur. Bu katkı maddeleri özellikle yüksek yüklerde araç kullanırken veya motor ilk çalıştırıldığında  önemlidir.
  • Oksidasyon önleyiciler motor yağınızın doğal bozulmasını geciktirmeye yardımcı olarak, motorunuzu daha uzun süreyle daha etkili bir biçimde korur. 
  • Sürtünme azaltıcılar, hareketli parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltarak yakıt tasarrufunu artırır. 
  • Paslanma önleyiciler, motor korozyonunu önleyen temel unsurlardır.   

Sentetik Yağlar S.S.S.

1. Sentetik motor yağının üstünlüğü nedir?

Motor yağları, baz yağ ve katkılardan oluşur. Sentetik yağlar, sıradan madeni yağlara göre daha rafine baz yağlar içerdiğinden, motorda olağanüstü koruma ve performans sağlar. Sentetik motor yağları, motorunuzun yıllarca en iyi performansı göstermesi için aşınmayı önleme, motoru temizleme, kolay dolaşım, akışkanlığı koruma, paslanmayı önleme ve sürtünmeyi azaltma gibi çeşitli yararlar sunar. Aracınız için doğru yağın Hangi Yağ olduğunu öğrenebilirsiniz.

2. Atık sentetik yağı nasıl bertaraf etmeliyim?

Sıradan motor yağının bertarafında kullanılan çevreye duyarlı yöntemler uygulanmalıdır. Atık yağ bertarafıyla ilgili ayrıntılı bilgiyi bağlı olduğunuz yerel yönetimin çevre düzenleme biriminden alabilirsiniz.

3. Tam sentetik motor yağıyla yarı sentetik yağ arasında ne fark vardır?

Tüm motor yağları, baz yağ ve katkılardan oluşur. Tam sentetik motor yağlarında %100 oranında yüksek performanslı sıvılar bulunmaktadır. Yarı sentetik (veya "harman") motor yağlarında ise yüksek performanslı sıvılar daha düşük oranda ve sıradan madeni yağ ile karışık halde bulunmaktadır. Mobil 1, tam sentetik bir motor yağıdır.

4. Neden başka bir sentetik yağ değil de Mobil 1 kullanmalıyım?

Mobil 1, motorunuza çok yüksek düzeyde koruma sağlar. Mobil 1, piyasaya sürüldüğü 1974 yılında otomobiller için yaygın olarak bulunan ilk sentetik motor yağı olma özelliğine sahipti. Mobil 1 bugün de çok gelişmiş bir yağlama ürünü olarak tanınmaktadır.

5. Farklı sentetik motor yağları karıştırılabilir mi?

Evet. Mevcut yağı tamamlamanız gerekiyorsa, Mobil 1 sıradan motor yağlarıyla, yarı sentetik yağlarla ve başka marka sentetik motor yağlarıyla uyumludur. Fakat Mobil 1'i karıştırmanın performansını düşürebileceğini bilmenizde fayda var.

6. Mobil 1, dur-kalk trafikte kullanıma uygun mudur?

Evet. Akışkanlığını yitirmeyen Mobil 1, motor çalışır çalışmaz koruma sağlamaya başladığı için kısa mesafelerde kullanılan araçlara uygundur. Çocukların okuluna veya markete gidip geldiğiniz kısa mesafelerde motor ısınmaya zaman bulamayacağından, motorun gereksiz aşınmaması için soğuk marşta koruma altında olması çok önemlidir.
Yapılan testlerde, Mobil 1'in -40 derece sıcaklıklara kadar akışkanlığını koruduğu, motorun tüm hareketli parçalarına sıradan yağlara göre 10 saniye erken ulaştığı kanıtlanmıştır. Yani Mobil 1 motoru korumaya hemen başlayarak önemli ölçüde aşınmanın önüne geçer, yakıt tüketiminizi ve bakım masraflarını azaltmaya yardımcı olur. Bunun yanında motorunuzun en soğuk sabahlarda bile kolayca çalışacağından emin olabilirsiniz.

7. Mobil 1 uzun yolda kullanıma uygun mudur?

Evet. Mobil 1, aşırı sıcaklıklarda bile olağanüstü koruma sağlaması nedeniyle uzun yolda ve yüksek hızlarda kullanıma uygundur. Aracınızı uzun şehirlerarası yollarda sık kullanıyorsanız, motorunuzun aşırı ısınma ve fazla yakıt tüketme ihtimali vardır. Mobil 1, motordaki aşınmayı neredeyse ortadan kaldırarak, motorun ilk günkü gibi kalmasına yardımcı olur. Dolayısıyla motorunuz uzun yolda da maksimum performans gösterir, daha verimli çalışır ve daha az yakıt tüketir.

8. Mobil 1 performanslı sürüş için uygun mudur?

Evet. Motor sporlarının en zorlu koşullarında test edilen dünyanın lider sentetik motor yağı, performans tutkunu sürücüler için en iyi tercihtir. Performans sizin için önemliyse, aracınızın motorunu sık sık limitlerinde kullanacaksınız demektir. Doğru yağı kullanmak motordan alınacak güçte önemli farklar yaratabilir. Üstelik Mobil 1 kullanarak motorunuzun ne kadar zorlarsanız zorlayın maksimum koruma altında olacağına güvenebilirsiniz.

9. Mobil 1 paranın karşılığını verir mi?

Evet. Mobil 1, üretim maliyeti daha yüksek olduğu için diğer motor yağlarından biraz daha pahalıdır, fakat araştırma ve geliştirmeye yapılan sürekli ve büyük yatırımların sonucu olan özel formülünü kullanmak yararınıza olacaktır.

10. Fiyat farkının haklı bir gerekçesi var mı?

Evet. Mobil 1 teknolojisinin sağladığı olağanüstü koruma, motorunuzu ilk günkü gibi tutarak ağır bakım masraflarından kaçınmanıza yardımcı olur. Üstelik akışkanlığını koruyan Mobil 1, motorun içindeki enerji kayıplarını azaltarak yakıt tüketimini düşürmeye yardımcı olur. Yani Mobil 1'e baştan biraz daha fazla ödeseniz de, uzun vadede tasarruf edersiniz.  

11 yorum:

  1. Merhaba,
    yaklaşık 1 ay önce, honda joy+ ishift marka aracımı aldım.
    1000km bakımı için servise götüreceğim,ve her ne kadar onlar normalde 1000km bakımında yağ değiştirmese de, ben yağ+yağ filtresi ücreti ödeyerek değiştiştirilmesini isteyeceğim.

    Şöyle bir durum var,servisin bu araç için kullandığı yağ, Castrol magnatec 10W40 yarı sentetik motor yağı.
    2 seçeneğim var bu aşamada, servise müdahale etmem hangisini kullanıyorlarsa onu kullanırlar,
    veya
    dışarıdan daha kaliteli bir motor yağı alıp,servise bununla giderim onu kullanmalarını isterim.
    2 seçenek arasında fiyat farkı yok,çünkü servis zaten yarı sentetik yağı, dışardaki tercih edebileceğim tam sentetik yağlar ile aynı fiyata kakalıyor,belki daha pahalıya.

    Sorunun esas özüne gelirsek,
    10W40 yarı sentetik yerine,
    5W40 castrol edge tam sentetik
    veya
    0W40 mobil1 tam sentetik yağ
    kullanmamın, bir faydasını veya zararını görür müyüm ?

    bunun yanında, 10.000km de bir yağ değişim süresi hondalarda, o sürenin kısalmasına sebep olur mu ? bu da çok önemli benim için.

    Teşekkürler.
    MTEKIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor yağı için önemli olan şey aracın el kitabında belirtilmiş olan şartları karşılamasıdır. Diğer önemli şey de yağı değiştirme periyodunuzdur. Yoğun trafikte ve/veya kısa mesafe kullanılan araçların yağlarını da erken değiştirmek gerekir. 10.000 km yerine 8.000 km'de bir yağ değiştirmek aracınızın motor ömrüne katkı sağlayacaktır. Yağ filtresini de her yağ değişiminde yenilemek yerinde bir uygulama olur.
      Bunun haricinde katkılar vs bir işe yaramaz.
      Son olarak, yağları "taze" diye satanlar var. Pazarlama taktiğidir. Motor yağının son kullanma tarihi olmaz. Bu ilaç değildir.

      Sil
  2. 1000 km de neden yağ değiştirmek istiyorsun? Bence gereksiz.
    Castrol 10w/40 yarı sentetik olmayabilir! ne castrol un internet sayfasında nede yağ bidonunun üzerinde "yarı sentetik" yazısı yok. Açıklamalardan anladığım kadarıyla bu tam sentetik yağ. Zaten adamların bu yağ üzerindeki iddialı reklamları, daha üstün koruma sistemide bu tam sentetik özelliklerinden geliyor.
    Castrol 10W/40 tan daha kaliteli bir yağ yok! anyı kalitede başka yağ bulabilirsin ama daha kalitelisini bulamazsın.
    ben iki hafta önce 10w/40 castrol u 47 TL ye aldım. 4 litrelik. Fiyatlarda çok oynaklık var. büyük bir alışveriş mağazasında, aynı yağ 77 TL.Birçok servistede bu fiyatın üzerinde.
    Bana göre 10W/40 tan vazgeçme.

    YanıtlaSil
  3. castrol en iyi yağdır falan denimiş.

    castrol iyi bir yağ olabilir ama bu ifadeyi doğru bulmuyorum. castrol ün BP nin ürettiği, ve daha farklı markalara ürettiğrdiği yağları var. bunu tabi çok kaliteli olduğundan yaptırmıyor.

    örneğin bir ara bp nin visco 5000 yağı ile castrol ün magnatec i aynı fabrikadan çıkmay imiş. ikisini de bp üretiyor ama birinin üzerine bp, diğerinin üzerine castrol magnatec yazılıyor.. sorarım bu mudur en iyi yağ??

    bp visco 5000 de iyi bir yağ. mobil in ürettiği esso da.. petrol ofisinin maxima sı da, valvoline da, texaco da, total de, shell vs... bunlardan GM marka yağı tavsiye etmem ve bunun gibi adı pek bilinmeyen markaları. onun haricinde bu markaların hepsi kalitelidir. castrol alırsanız yağ için fazladan reklam parası vermiş olursunuz, cebinizden daha fazla para çıkar.. tek farkı bu.. (malum castrol den başka sürekli reklam veren bir yağ markası bilmiyorum ben...Mutlu)

    ama yukarıda bir arkadaşın yaptığı gibi 47 TL.ye castrol bulursanız alabilirsiniz. ama genelde olmuyor. ben yağ alırken castrol e 50 diğer markalara 40 TL demişti satıcı. ben de 40 tl.ye aldığım esso yu (exxon mobil üreticisi) kullanıyorum şu an. önceki kullandığım yağ olan total quartz ile karşılaştırmak için inşallah 7000km.de kontrol edeceğim.

    bence en iyi yağ mobil 1. tam sentetik yağın daha uzun ömürlü olduğu söyleinyor. ben de geçenki değişimde tam sentetik almak istedim ama bulamadığım için yarı sen. aldım. 10w40 yarı sentetik için, 5w40 da tam sen. için ideal. tam sen. yağı kaça aldınız bu arada? 50713

    YanıtlaSil
  4. benim tavsiyem, aracınızın speclerinde hangi kodu belirtmişse o koda sahip yağı koyun. tahminimce 10-40 tam sentetik yağ sizin araç için yeterlidir
    eğer motorda aşınma, yağ eksiltme söz konusuysa aşınmış motorlar için üretilen daha düşük viskoziteli yağlar tercih edilmeli (10-60 gibi)

    peki aracınıza 0-40 yağ koyarsanız ne olur?
    özellikle havanın sıcak olduğu bu yaz ayarında yağ eksiltmemesi, sübap vurmaması zor. kışın belki avantajı olabilir soğukta bile akışkan olduğundan.

    neticede sizin aracınızın olduğu yıllarda boyle yağlar piyasada yoktu çünkü ihtiyaç yoktu.
    bu yağların ihtiyaç duyduğu motorlar vag ın tsi-tfsi-fsi motorları gibi yeni tip turbolu, düşük toleranslı yüksek teknoloji ürünü motorlardır.

    hatta benim daha once yağ aldığım yerin sahibinde makyajlı w211 200k vardı bende golfe 0-30 yağ aldığımda adam çok şaşırmıştı ben bu yağdan koydum araca şakır şakır sübap vurdu direk boşalttım demişti. tavsiye etmediğini söylemişti ama o yağ özellikle kışın golfe ilaç gibi geliyordu yazın 5-30 koyardım.

    YanıtlaSil
  5. Castrol 5W - 40 zaten.
    Yağın ince olması her ince ayrıntının daha iyi yağlanması anlamına gelmez mi? Şöyle ki bir ayran kıvamında yağın ulaşabileceği ayrıntılarla süt kıvamındaki bir yağın ulaşacağı ayrıntılar aynı ölçüde değildir.

    Ben iki bakımdır yaz kış fark etmiyor 5W - 40 tam sentetik Mobil 1 koydum. Üstelik ömrü 10W-40 lara nazaran daha iyi. Yarı değil tam sentetikler. 0W -40 lar üzerine 15 bin km ibaresi bile koyuyorlar. İlk 5W -40 koyduğumda yağı 12 bin km sonra değiştim ve bal renginden biraz daha koyulaşmıştı. Hem ince yağ motorun daha çabuk ısınmasını sağlıyor. Bilmiyorum bende en azından daha fazla bilgi sahibi olalım ve başka bilmeyen arkadaşları da bilgilendirelim diye konu açtım.

    Aracım zerre yağ eksiltmedi. Öyle bir problemi de yok. Belki bor katkısının buna etkisi vardır bilmiyorum.
    Ayrıca mobil1 in sitesinde araç modelini girince de tavsiye edilen yağ Mabil 1 New Life 0W - 40 motor yağı. Mobil ATF SHC otomatik şanzuman yağı.

    YanıtlaSil
  6. SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım. O marka yağın adini ben de duydum. Bağlantı paylaşabilirsiniz sevinirim. Sağolun.
    Bu linkte tartışılmıştı:
    http://www.seatclubturkey.com/satiyorum/56995-motul-motor-yagi.html
    bu tarz bir uygulama deneyebilirsin.

    http://www.hepsiburada.com/liste/abro-duman-onleyici-ve-kesici-katki/productDetails.aspx?productId=otakh2504&categoryId=26005&SKU=OTAKH2504
    Yazılanlara bakılırsa son derece iddialı bir ürün. Kullandigimi belirttiğim 444 türü ürünler de benzer iddia ile satış yapıyor ama bunun fiyati, olması gerektiği kadar. Siz kulandınız mı bu ürünü, ve dogrudan satin alabilecegim bir saticida bulabilir miyim? Sağolun.

    Ben olsam Engine Restorer denerdim. Favorit' te denemiştim ve yağ yakmayı kesmişti.
    Buradan alınabilir:
    http://www.gittigidiyor.com/arama/?k=restore+motor+onar%C4%B1c%C4%B1
    Buradan da alınabilir:
    http://www.hepsiburada.com/motor-onarici-400-ml-restore-p-OTFALFA30002-yorumlari

    Uygulanması:
    1- Yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştiriniz.
    2- Kullanılacak Restore miktarı kadar yağı eksiksiz koyunuz.
    3- Kutuyu en az 10 Dakika kuvvetle çalkalayınız.
    4- Çalkalama işlemi biter bitmez kutuyu açarak bekletmeden yeni değişmiş olan motor yağının içine ekleyiniz.
    5- Restore ekledikten hemen sonra Motoru 20 Dakika çalıştırınız.(Rölantide veya sürerek)

    YanıtlaSil
  7. Sizdeki yağ yakış anladığım kadarıyla diğer arkadaşların mesajlarına da baktım, alışılmış 101 BG skoda motorlarının yaktığı yağ miktarının çok çok üstünde.Aslında ne şartlar altında olursa olsun özel amaçlı yada üzerinde modiye işlemi uygulanmış motorlar dışında sıradan motorların yağ yakmaması gerekir. Gördüğüm kadarıyla bu 101 BG motor bir istisna. Ancak sizin durumunuzda bu durumu motor katkı yağları ile halletmek belki bir dereceye göre mümkün ama sonuçta bu durum gittikçe artan oranda ilerleyecektir. Şimdi de yaparlarmı bilemem ama eskiden difransiyeli inleyen araçlarda sesi kessin diye kalın seçilmiş diferansiyel yağına ince çekilmiş talaş katarlardı,Kompresyonu bitmiş araçlara kalın yağ konur ve katkılarla kompresyon yükseltilir yağ yakma gözle görünür olmaktan çıkarılırdı Tabi aracı satana kadar. Sizin şu andaki denemelerinizde bir ölçüde buna benziyor, görünür sıkıntıyı ortadan kaldırmak. Ama sorun neden kaynaklanıyorsa o durum hala devam ediyor.
    Bazı ip uçları vereyim. yağ yakmanın yanı sıra rölantide titreme kafa sallama gibi eşlik eden bir durum varsa siboplardan kaynaklanır, Çekişte düşme (Yokuşlarda alışılmışın dışında bayılma) ve gaza yüklendiğinde gri duman atıyorsa (Katalitik Konvertöre rağmen) bu durumda sekmanlardan kaynaklanır. Katalitik konvertörün bu yağ yakma olayını bir miktar absorbe ettiğini unutmayın. Erken dolan susturucuların nedenlerinden biride budur. Aynı zamanda katalik konvertörlerin ömrünü kısaltır. Bu nedenle normal çalışmada gri dumanı göremeyebilirsiniz. Verdiğim krokide dikkat ettiyseniz en az bir pistonda 3 segman vardır 2 adedi yağ segmanı, biri kompresyon sekmanı.Kompresyon sekmanı normalse yapılan cihaz testlerinde o silindirin basıncı normal sınırlar içinde gözükebileceğinden arıza belirlenemez. Ancak Direkt buji boşluklarından yapılacak kompresyon basınç testinde ortaya çıkacak farklılık sorunu ortaya koyar. Örneğin sizin motor 70.000 km de ve bana göre bu motorların sıfırında kompresyon değeri nedir bilemem ama örneğin sallıyorum 15 bar ise en az sizin motorda 14.3-14.6 gibi değerlerde olması lazım ama bir veya bir kaç silindir 10-11 hatta 12 gibi değerler alınıyorsa o silindirlerde bir sıkıntı var demektir ve bu değerler test cihazlarında verilen min. referans değerlerinin üstünde kaldığından asla arıza kodu vermeyecektir. Aslında bu konu oldukça teknik bir konu ve oldukçada detaylı ve bu şartlar altında da az yada çok bir performans düşüşü ve yakıt harcamanızda da az yada çok bir artış yaşayabilirsiniz.
    Şunu asla unutmamak gerekir. Motorun yapısı LPG kullanımına uygun değilse yani kısaca özellikle sübap kayıtları ve sübap imalat uygunluğu, segmanlarda bu yakıta uygun değilse sadece LPG' ye uygun yağ kullanmakla aşırı aşınmaların önüne geçilemez. Bunu bir genelleme kabul edin 101 BG olsun ve diğer motorlar bu markanın ilk çıkan ve MPI olarak adlandıran motorunun dışında hiç biri LPG' ye uygun olmadığını oktavya kullanan bir akrabamdan aklımda kalmış.Zaten LPG Kullanımı, kullanım kitaplarında açıkça belirtilmiyorsa tüm LPG uygulamaları eninde sonunda sorunlu olacağı açıktır.

    YanıtlaSil
  8. Motor yagının markası ve modeli ne olursa olsun birde şuna dikkat etmekte fayda;

    yag kutularının üzerinde birde üretildikleri ve destekledikleri yag sınıfı speclerini bildiren API servis sembolü ve bunun hemen yanında iki harfli çalışma grubu bulunur. İlk harf S veya C dir. S benzinli ve LPG li motorlar C ise dizel sınıfı motorlar için kullanılır. İkinci harf ise motor yagının üretildigi teknolojidir. İkinci harf alfabetik olarak büyüdükçe yagın motora verebilecegi degerler üretim teknolojisinden dolayı artar.

    Örnegin API SM sınıfı yag API SL sınıfı yagdan daha iyi bir yaglama yapar. özellikle yeni teknoloji motorlarda araçların el kitabında motor yagı bölümünde bu degerleri bulabilir ve bahsi geçen degerlerin altında teknolojiyle üretilmiş yaglardan uzak durabilirsiniz.

    Bu degerler 10W-40 yag bile olsa iki ayrı üreticide farklı degerler olabilir.

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.

    2014-2015 MCA Focus MK3
    1.6 Ti-VCT
    Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C

    1.0 EcoBoost
    Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30

    1.5 EcoBoost
    Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-20

    1.5 TDCI
    Motor Yağı: 0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.

    1.6 TDCI
    Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.

    2011-2014 Focus MK3

    1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
    Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C.

    1.0 EcoBoost
    Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.

    1.6 TDCI
    Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C

    2004-2011 Focus MK2

    Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
    Motor Yağı: 5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir.

    1.6 TDCI
    Motor Yağı: 10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A

    1999-2004 Focus MK1
    Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.



    Alternatif yağlar hakkında: Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar


    1. kitapciktan alinti:

      MOTOR YAGI

      Motor yaginin degistirilmesi

      Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 motor yagi kullanin.

      WSS-M2C913-B sayili Ford Teknik özelliklerinin gereklerini karsilayan SAE 5W-30 viskoziteli alternatif motor yaglari da kullanilabilir.

      Motor yaginin doldurulmasi

      Bu teknik özellikleri karsilayan bir yag bulamazsaniz, ortam sicakligina göre, ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 teknik özelliklerini karsilayan

      SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10W-40 viskoziteli yaglardan birini kullanmalisiniz. Bu yaglarin

      kullanilmasi daha uzun mars periyotlari, düsük motor performansi, düsük yakit ekonomisi ve artan salimseviyeleri ile sonuçlanabilir.

      ben Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 kullaniyorum ama baska yag kullanmadigim icin karsilastirma yapamiyorum. sadece yag da eksilme olmadigini söyleyebilirim

      Sil

Yasal Uyarı: Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan yer sağlayıcı olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz uyar ve kaldır prensibini benimsemiştir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri, ozkan@mail.nu ;mail adresinden bize ulaşabilirler. Buraya ulaşan talep ve şikayetler tarafımızdan incelenecek, şikayet yerinde görüldüğü takdirde ihlal olduğu düşünülen içerikler sitemizden kaldırılacaktır. Sitemizde yapılan her türlü yorumdan yorumu yapan kişi yada kişiler sorumludur. Yapılan yorumlardaki suçlamalardan ve asılsız haberlerden sitemiz sorumlu tutulamaz. Belirtilen tarzda yorumlar tarafımıza bildirildiği taktirde siteden silinecektir. yeni sözlük içeriği önceden kontrol edilmiyor olması nedeniyle 18 yaşından küçüklere uygun olmayabilir. çocuklarınızın gelişimini olumsuz etkileyecek içeriklerden uzak durmasını sağlayabileceğiniz filtre yazılımları bulunmaktadır, bunları kullanmanızı tavsiye ederiz. internet'in çocuklarca güvenli kullanımı konusunda bilgilendirme için: http://www.guvenliweb.org.tr/annebabakilavuz/

REKLAMI KAPAT