Pages

» Ailelere Togg desteği geliyor  » Dijital Dönüşüm Ofisi ve İnsan Kaynakları Ofisi kapatıldı  » Devlet Tiyatroları’ndan oyun biletlerine yüzde 70 zam  » Elektrik ve Doğalgaz faturalarına yüzde 25 zam mı geliyor  » Türkler Dubai’ye akın ediyor konut satışları patladı  » Ramazan Bayramı dolayısıyla hükümlü ve tutuklular için açık görüş izni çıktı  » Fenerbahçe-Galatasaray Derbisi Golleri ve Maç Özeti  » TMSF Maydonoz Döner'in araçlarını satışa çıkardı  » BAYRAM NAMAZI SAAT KAÇTA? NASIL KILINIR  » TİGEM 306 Geçici Mevsimlik İşçi Alacak  » Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 210 milli emlak uzman yardımcısı alınacak  » Altından bir rekor daha  » Poco, uzun süredir beklenen F7 Pro ve F7 Ultra modellerini tanıttı  » Doğum yardımı Meclis’ten geçti  » Döviz mevduatlarında rekor artış  » Beşiktaş - Galatasaray Derbisi Golleri ve Özeti  » Tekstilde İşler Tersine Döndü Bir Bir İflaslar açıklanıyor  » Akbank Ücretsiz Dyson Dağıtıyor  » Bayram Tatili 9 Gün Oldu  » BİM 28 Mart 2025 Aktüel Ürünler Kataloğu  » A101 27 Mart 2025 Aktüel Ürünler Kataloğu  » ŞOK 26 Mart 2025 Aktüel Ürünler Kataloğu  » Kredi kartı batıklarında rekor artış!  » SON DAKİKA Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne de soruşturma başlatıldı  » Son Dakika A Milli Futbol Takımı A Ligi'ne yükseldi   


Direksiyon Sertleşmesi Neden Olur? Direksiyon Zor Dönüyor - Ağırlaştı

Direksiyon Zor Dönüyor – Direksiyon Sertleşmesi

Günümüz araçlarında kullanılan direksiyon sistemleri, direksiyonun döndürülmesini kolaylaştıran – yumuşatan ilave donanımlara sahiptir. Binek araçlarda en yaygın kullanılan direksiyon sistemleri;
-hidrolik direksiyon sistem ve
-elektrikli direksiyon sistemidir.

Direksiyon sistemindeki mekanik bağlantılarda meydana gelen bir arıza veya hidrolik – elektrikli direksiyon sisteminde meydana gelen bir sorun, direksiyonun aniden sertleşmesine (ağırlaşmasına), çok zor döndürülmesine sebep olabilir.


Direksiyon Sertleşmesi Neden Olur?

Direksiyon sertleşmesinin (zor dönmesinin) sebepleri şunlar olabilir;

* Ön lastiklerin havası basıncı azalmıştır, lastiğin biri inmiştir - patlamıştır veya lastik basınçları eşit değildir.

* Ön düzen ayarı bozuktur.

* Direksiyon bağlantı çubukları, levye kolları gibi parçalarda eğilme sıkışma olması.

* Direksiyon milindeki mafsalın bozulması sıkışması.

* Direksiyon rot kollarındaki rot başlarının aşırı sıkı olması, ayarsız olması.

* Süspansiyon sistemindeki parçaların (yay-amortisör-askı kolları (salıncaklar)-burçlar) sıkışmış olması, eğik yamuk olması (darbe vb. sebebiyle), sürtünerek çalışması. (yağlanabilir, gevşetilebilir, boşlukları ayarlanabilir).

* Direksiyon dişli kutusunun arızalanmış olması.

* Hidrolik direksiyonlu araçta direksiyon sertleşmesi varsa, hidrolik modül veya hidrolik pompa bozulmuş olabilir. Hidrolik pompa arızası bu konuda yaygındır, ayrıca hidrolik pompayı döndüren kayışın sağlamlığı ve gerginliği de kontrol edilmelidir.

* Hidrolik direksiyonda, hidrolik yağ azalmış-bitmiş olabilir. Kaputun altında hidrolik yağ kutusu vardır, buradan seviye kontrol edilebilir. Seviye azalmışsa, yağ kaçağı var mı diye kontrol edilmelidir.

* Kaster açısının fazla verilmiş olması.

* Amortisör arızalıdır.

* Elektrikli direksiyonlu araçlarda direksiyon sertleşmesi varsa, sigorta atmış olabilir, kablo kopması, soket çıkması gibi basit arızalar olabilir, elektrik motoru bozulmuş olabilir. Bazı elektrikli direksiyonlarda, sistem bazen geçici olarak takılı kalıp devreye girmemekte, gecikmeli olarak devreye girmektedir, böyle bir durumda aracı bir süre rölantide çalıştırmak ve yavaşça hareket ederek sistemin devreye girmesini beklemek işe yarayabilir.

Ayrıca duran araçta motoru devrini aşırı yükseltmek, aracı kesiciye sokmak gibi durumlarda direksiyon sertleşecektir, bir süre sonra kendiliğinden yumuşar.

Direksiyon sistemindeki mekanik, hidrolik veya elektronik sebeplerden kaynaklanan arızalar sonucu direksiyon sertleşmesinin çözümü için, araç lifte alınıp kaldırılmalı, tüm direksiyon – ön takım gözlemlenmeli, hareketli parçaların serbestçe çalışabildiği kontrol edilmelidir.
Hidrolik direksiyonlu araçta, yağ sızıntısı var mı, hidrolik pompa çalışıyor mu, direksiyon silindirinden sızıntı var mı diye bakılmalıdır.

Elektrikli direksiyonda tüm elektrik hattı ve elektrik motoru kontrol edilmelidir.
Aracın ECU’sü diyagnostik cihazına bağlanıp, arıza hafızası okunmalı-kontrol edilmelidir.
Sorununu mekanik olduğu düşünülüyorsa, direksiyon dişli kutusu ile, direksiyon mili bir birinden ayrılmalı, direksiyon simidinin rahatça dönüp dönmediğine bakılmalıdır, böylece sorun direksiyon simidi – kolonu – mafsalı grubundan mı, yoksa direksiyon dişli kutusu ve sonraki parçalarda mı diye bir ayrım yapılabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yasal Uyarı: Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan yer sağlayıcı olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz uyar ve kaldır prensibini benimsemiştir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahipleri veya meslek birlikleri, ozkan@mail.nu ;mail adresinden bize ulaşabilirler. Buraya ulaşan talep ve şikayetler tarafımızdan incelenecek, şikayet yerinde görüldüğü takdirde ihlal olduğu düşünülen içerikler sitemizden kaldırılacaktır. Sitemizde yapılan her türlü yorumdan yorumu yapan kişi yada kişiler sorumludur. Yapılan yorumlardaki suçlamalardan ve asılsız haberlerden sitemiz sorumlu tutulamaz. Belirtilen tarzda yorumlar tarafımıza bildirildiği taktirde siteden silinecektir. yeni sözlük içeriği önceden kontrol edilmiyor olması nedeniyle 18 yaşından küçüklere uygun olmayabilir. çocuklarınızın gelişimini olumsuz etkileyecek içeriklerden uzak durmasını sağlayabileceğiniz filtre yazılımları bulunmaktadır, bunları kullanmanızı tavsiye ederiz. internet'in çocuklarca güvenli kullanımı konusunda bilgilendirme için: http://www.guvenliweb.org.tr/annebabakilavuz/

REKLAMI KAPAT