Doğru yağı kullanmak motorunuzun sorunsuz çalışmasını sağlar. İlk olarak, yağ, aralarında bir film tabakası oluşturarak motorunuzdaki metal yüzeylerin temasını ve aşınmasını durdurur. Yağ ısıyı da dağıtır ve motoru koruyarak aşınmayı azaltır.
Hepsinden öte, iyi yağ, kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.
Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:
Doğru yağı kullanmak motorunuzun sorunsuz
çalışmasını sağlar. İlk olarak, yağ, aralarında bir film tabakası
oluşturarak motorunuzdaki metal yüzeylerin temasını ve aşınmasını
durdurur. Yağ ısıyı da dağıtır ve motoru koruyarak aşınmayı azaltır.
Hepsinden öte, iyi yağ, kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.
Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:
Hepsinden öte, iyi yağ, kir oluşumunu ve tortuları önler. Motor yağı, yağı taze tutarak ve korozyona neden olabilecek asitleri minimum seviyeye indirerek, tortuya karşı koruma sağlar ve oksidasyonla mücadele eder. Kısacası, doğru motor yağı motorlar için çok önemlidir.
Aşağıda, motor yağı hakkındaki en yaygın sorulara verdiğimiz cevapları bulabilirsiniz:
Yağ viskozitesi nedir?
Viskozite yağ için önemli bir kriterdir. Sıvının
kalınlığının veya akmaya karşı direncinin bir ölçütüdür. Örneğin, bal
kalındır ve su incedir, yani balın sudan daha yüksek bir viskozitesi
vardır. Yağ viskozitesinin doğru ortam sıcaklıklarına uygun olması
gerekir. Eğer motor soğukken yağ kalınsa, yağ hareket edemez. Aynı
şekilde motor sıcakken yağ ince olursa, yağ motor parçaları için doğru
korumayı sunmaz.
Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.
Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.
Shell Helix Ultra gibi daha düşük viskoziteye sahip yağlar motorunuzda soğukta daha kolay ilk çalışma sağlar, çünkü hareketli parçalara daha az direnç gösterir ve dolayısıyla motorunuz daha az güç kullanır. Bu da daha fazla yakıt ekonomisi sağlayacağınız anlamına gelir.
Motorunuz için doğru yağ viskozitesini bulmak için, üretici firmanın rehberini kontrol edebilir, yaşadığınız ve sürüş yaptığınız hava koşullarını da aklınızda bulundurun. Önerimiz, ekli basit site Shell LubeMatch programımızı kullanmanızdır.
Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.
Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.
Shell Helix Ultra gibi daha düşük viskoziteye sahip yağlar motorunuzda soğukta daha kolay ilk çalışma sağlar, çünkü hareketli parçalara daha az direnç gösterir ve dolayısıyla motorunuz daha az güç kullanır. Bu da daha fazla yakıt ekonomisi sağlayacağınız anlamına gelir.
Motorunuz için doğru yağ viskozitesini bulmak için, üretici firmanın rehberini kontrol edebilir, yaşadığınız ve sürüş yaptığınız hava koşullarını da aklınızda bulundurun. Önerimiz, ekli basit site Shell LubeMatch programımızı kullanmanızdır.
Yağ numaraları ne anlama gelir?
Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük
sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri
üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı,
sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum
seviyeye düşürür.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.
Aracınızın hangi viskozite indeksi değerine ihtiyacı olduğunu öğrenmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.
Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.
Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.
Aracınızın hangi viskozite indeksi değerine ihtiyacı olduğunu öğrenmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.
Mineral ve sentetik arasındaki fark nedir?
Mineral ve tam sentetik olmak üzere iki ana baz
yağı türü vardır. "Kısmi" veya "yarı sentetik" ya da "sentetik
teknoloji" olarak etiketlenen motor yağlarında bu iki türün bir karışımı
bulunmaktadır.
Mineral baz yağlar, bir rafineride işlenerek fraksiyonlarına ayrılan, yağlayıcı özellikleri mum gibi istenmeyen bileşenlerinden arındırılan ham petrolden elde edilmektedir. Bazı motor yağı üreticilerinden farklı olarak Shell, en iyi ham petrolü seçerek ve üretim sürecinin tamamında en katı kalite kontrol işlemlerini uygulayarak kendi birinci sınıf mineral baz yağlarını üretmektedir.
Sentetik baz yağlar daha fazla performans sağlar, çünkü mineral yağ üretimindekinden daha detaylı kimyasal bir proses kullanılarak üretilmektedir. Bu nedenle, Shell Helix Ultra gibi tam sentetik yağlar en yoğun aşınmanın meydana geldiği çalıştırma sıcaklıklarında daha kolay akar. Isıya karşı da daha dirençlidirler ve antioksidan katıklar ile daha kolay şekilde korunurlar (oksidasyon zaman içerisinde yağda oluşan doğal bir bozulma sürecidir).
Ayrıca mineral yağlardan daha az uçucudur. Aracınız için sentetik yağ önerip önermediğimizi görmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.
Mineral baz yağlar, bir rafineride işlenerek fraksiyonlarına ayrılan, yağlayıcı özellikleri mum gibi istenmeyen bileşenlerinden arındırılan ham petrolden elde edilmektedir. Bazı motor yağı üreticilerinden farklı olarak Shell, en iyi ham petrolü seçerek ve üretim sürecinin tamamında en katı kalite kontrol işlemlerini uygulayarak kendi birinci sınıf mineral baz yağlarını üretmektedir.
Sentetik baz yağlar daha fazla performans sağlar, çünkü mineral yağ üretimindekinden daha detaylı kimyasal bir proses kullanılarak üretilmektedir. Bu nedenle, Shell Helix Ultra gibi tam sentetik yağlar en yoğun aşınmanın meydana geldiği çalıştırma sıcaklıklarında daha kolay akar. Isıya karşı da daha dirençlidirler ve antioksidan katıklar ile daha kolay şekilde korunurlar (oksidasyon zaman içerisinde yağda oluşan doğal bir bozulma sürecidir).
Ayrıca mineral yağlardan daha az uçucudur. Aracınız için sentetik yağ önerip önermediğimizi görmek için, Shell LubeMatch programımızdan yararlanın.
Performans katkıları nedir?
Satışa sunulmuş motor yağlarının içinde bulunan
performans katkıları baz yağa ekstra koruma katar ve motorunuzu koruyup
temizlenmesini sağlayıp daha uzun süre daha fazla çalışmasına yardımcı
olur. Bu katkı maddelerinin, üstün performans sunmak üzere dikkatlice
seçilmesi ve karıştırılması gerekir:
Yapılan testlerde, Mobil 1'in -40 derece sıcaklıklara kadar akışkanlığını koruduğu, motorun tüm hareketli parçalarına sıradan yağlara göre 10 saniye erken ulaştığı kanıtlanmıştır. Yani Mobil 1 motoru korumaya hemen başlayarak önemli ölçüde aşınmanın önüne geçer, yakıt tüketiminizi ve bakım masraflarını azaltmaya yardımcı olur. Bunun yanında motorunuzun en soğuk sabahlarda bile kolayca çalışacağından emin olabilirsiniz.
- Deterjanlar, motorunuzu temiz tutar ve yakıt yandıkça oluşan aşındırıcı asitleri nötralize eder.
- Dağıtıcılar, is ve tortuyu dağıtıp yağ içinde tutarak tıkanmaları önler. Böylece bu kir, bir sonraki yağ değişiminde motorunuzdan uzaklaştırılmış olur.
- Aşınma önleyici katkı maddeleri, hareketli parçalar arasında kimyasal bir tabaka oluşturarak motorunuzu korur. Bu katkı maddeleri özellikle yüksek yüklerde araç kullanırken veya motor ilk çalıştırıldığında önemlidir.
- Oksidasyon önleyiciler motor yağınızın doğal bozulmasını geciktirmeye yardımcı olarak, motorunuzu daha uzun süreyle daha etkili bir biçimde korur.
- Sürtünme azaltıcılar, hareketli parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltarak yakıt tasarrufunu artırır.
- Paslanma önleyiciler, motor korozyonunu önleyen temel unsurlardır.
Sentetik Yağlar S.S.S.
1. Sentetik motor yağının üstünlüğü nedir?
Motor yağları, baz yağ ve katkılardan oluşur. Sentetik yağlar, sıradan madeni yağlara göre daha rafine baz yağlar içerdiğinden, motorda olağanüstü koruma ve performans sağlar. Sentetik motor yağları, motorunuzun yıllarca en iyi performansı göstermesi için aşınmayı önleme, motoru temizleme, kolay dolaşım, akışkanlığı koruma, paslanmayı önleme ve sürtünmeyi azaltma gibi çeşitli yararlar sunar. Aracınız için doğru yağın Hangi Yağ olduğunu öğrenebilirsiniz.2. Atık sentetik yağı nasıl bertaraf etmeliyim?
Sıradan motor yağının bertarafında kullanılan çevreye duyarlı yöntemler uygulanmalıdır. Atık yağ bertarafıyla ilgili ayrıntılı bilgiyi bağlı olduğunuz yerel yönetimin çevre düzenleme biriminden alabilirsiniz.3. Tam sentetik motor yağıyla yarı sentetik yağ arasında ne fark vardır?
Tüm motor yağları, baz yağ ve katkılardan oluşur. Tam sentetik motor yağlarında %100 oranında yüksek performanslı sıvılar bulunmaktadır. Yarı sentetik (veya "harman") motor yağlarında ise yüksek performanslı sıvılar daha düşük oranda ve sıradan madeni yağ ile karışık halde bulunmaktadır. Mobil 1, tam sentetik bir motor yağıdır.4. Neden başka bir sentetik yağ değil de Mobil 1 kullanmalıyım?
Mobil 1, motorunuza çok yüksek düzeyde koruma sağlar. Mobil 1, piyasaya sürüldüğü 1974 yılında otomobiller için yaygın olarak bulunan ilk sentetik motor yağı olma özelliğine sahipti. Mobil 1 bugün de çok gelişmiş bir yağlama ürünü olarak tanınmaktadır.5. Farklı sentetik motor yağları karıştırılabilir mi?
Evet. Mevcut yağı tamamlamanız gerekiyorsa, Mobil 1 sıradan motor yağlarıyla, yarı sentetik yağlarla ve başka marka sentetik motor yağlarıyla uyumludur. Fakat Mobil 1'i karıştırmanın performansını düşürebileceğini bilmenizde fayda var.6. Mobil 1, dur-kalk trafikte kullanıma uygun mudur?
Evet. Akışkanlığını yitirmeyen Mobil 1, motor çalışır çalışmaz koruma sağlamaya başladığı için kısa mesafelerde kullanılan araçlara uygundur. Çocukların okuluna veya markete gidip geldiğiniz kısa mesafelerde motor ısınmaya zaman bulamayacağından, motorun gereksiz aşınmaması için soğuk marşta koruma altında olması çok önemlidir.Yapılan testlerde, Mobil 1'in -40 derece sıcaklıklara kadar akışkanlığını koruduğu, motorun tüm hareketli parçalarına sıradan yağlara göre 10 saniye erken ulaştığı kanıtlanmıştır. Yani Mobil 1 motoru korumaya hemen başlayarak önemli ölçüde aşınmanın önüne geçer, yakıt tüketiminizi ve bakım masraflarını azaltmaya yardımcı olur. Bunun yanında motorunuzun en soğuk sabahlarda bile kolayca çalışacağından emin olabilirsiniz.
Merhaba,
YanıtlaSilyaklaşık 1 ay önce, honda joy+ ishift marka aracımı aldım.
1000km bakımı için servise götüreceğim,ve her ne kadar onlar normalde 1000km bakımında yağ değiştirmese de, ben yağ+yağ filtresi ücreti ödeyerek değiştiştirilmesini isteyeceğim.
Şöyle bir durum var,servisin bu araç için kullandığı yağ, Castrol magnatec 10W40 yarı sentetik motor yağı.
2 seçeneğim var bu aşamada, servise müdahale etmem hangisini kullanıyorlarsa onu kullanırlar,
veya
dışarıdan daha kaliteli bir motor yağı alıp,servise bununla giderim onu kullanmalarını isterim.
2 seçenek arasında fiyat farkı yok,çünkü servis zaten yarı sentetik yağı, dışardaki tercih edebileceğim tam sentetik yağlar ile aynı fiyata kakalıyor,belki daha pahalıya.
Sorunun esas özüne gelirsek,
10W40 yarı sentetik yerine,
5W40 castrol edge tam sentetik
veya
0W40 mobil1 tam sentetik yağ
kullanmamın, bir faydasını veya zararını görür müyüm ?
bunun yanında, 10.000km de bir yağ değişim süresi hondalarda, o sürenin kısalmasına sebep olur mu ? bu da çok önemli benim için.
Teşekkürler.
MTEKIN
Motor yağı için önemli olan şey aracın el kitabında belirtilmiş olan şartları karşılamasıdır. Diğer önemli şey de yağı değiştirme periyodunuzdur. Yoğun trafikte ve/veya kısa mesafe kullanılan araçların yağlarını da erken değiştirmek gerekir. 10.000 km yerine 8.000 km'de bir yağ değiştirmek aracınızın motor ömrüne katkı sağlayacaktır. Yağ filtresini de her yağ değişiminde yenilemek yerinde bir uygulama olur.
SilBunun haricinde katkılar vs bir işe yaramaz.
Son olarak, yağları "taze" diye satanlar var. Pazarlama taktiğidir. Motor yağının son kullanma tarihi olmaz. Bu ilaç değildir.
1000 km de neden yağ değiştirmek istiyorsun? Bence gereksiz.
YanıtlaSilCastrol 10w/40 yarı sentetik olmayabilir! ne castrol un internet sayfasında nede yağ bidonunun üzerinde "yarı sentetik" yazısı yok. Açıklamalardan anladığım kadarıyla bu tam sentetik yağ. Zaten adamların bu yağ üzerindeki iddialı reklamları, daha üstün koruma sistemide bu tam sentetik özelliklerinden geliyor.
Castrol 10W/40 tan daha kaliteli bir yağ yok! anyı kalitede başka yağ bulabilirsin ama daha kalitelisini bulamazsın.
ben iki hafta önce 10w/40 castrol u 47 TL ye aldım. 4 litrelik. Fiyatlarda çok oynaklık var. büyük bir alışveriş mağazasında, aynı yağ 77 TL.Birçok servistede bu fiyatın üzerinde.
Bana göre 10W/40 tan vazgeçme.
castrol en iyi yağdır falan denimiş.
YanıtlaSilcastrol iyi bir yağ olabilir ama bu ifadeyi doğru bulmuyorum. castrol ün BP nin ürettiği, ve daha farklı markalara ürettiğrdiği yağları var. bunu tabi çok kaliteli olduğundan yaptırmıyor.
örneğin bir ara bp nin visco 5000 yağı ile castrol ün magnatec i aynı fabrikadan çıkmay imiş. ikisini de bp üretiyor ama birinin üzerine bp, diğerinin üzerine castrol magnatec yazılıyor.. sorarım bu mudur en iyi yağ??
bp visco 5000 de iyi bir yağ. mobil in ürettiği esso da.. petrol ofisinin maxima sı da, valvoline da, texaco da, total de, shell vs... bunlardan GM marka yağı tavsiye etmem ve bunun gibi adı pek bilinmeyen markaları. onun haricinde bu markaların hepsi kalitelidir. castrol alırsanız yağ için fazladan reklam parası vermiş olursunuz, cebinizden daha fazla para çıkar.. tek farkı bu.. (malum castrol den başka sürekli reklam veren bir yağ markası bilmiyorum ben...Mutlu)
ama yukarıda bir arkadaşın yaptığı gibi 47 TL.ye castrol bulursanız alabilirsiniz. ama genelde olmuyor. ben yağ alırken castrol e 50 diğer markalara 40 TL demişti satıcı. ben de 40 tl.ye aldığım esso yu (exxon mobil üreticisi) kullanıyorum şu an. önceki kullandığım yağ olan total quartz ile karşılaştırmak için inşallah 7000km.de kontrol edeceğim.
bence en iyi yağ mobil 1. tam sentetik yağın daha uzun ömürlü olduğu söyleinyor. ben de geçenki değişimde tam sentetik almak istedim ama bulamadığım için yarı sen. aldım. 10w40 yarı sentetik için, 5w40 da tam sen. için ideal. tam sen. yağı kaça aldınız bu arada? 50713
benim tavsiyem, aracınızın speclerinde hangi kodu belirtmişse o koda sahip yağı koyun. tahminimce 10-40 tam sentetik yağ sizin araç için yeterlidir
YanıtlaSileğer motorda aşınma, yağ eksiltme söz konusuysa aşınmış motorlar için üretilen daha düşük viskoziteli yağlar tercih edilmeli (10-60 gibi)
peki aracınıza 0-40 yağ koyarsanız ne olur?
özellikle havanın sıcak olduğu bu yaz ayarında yağ eksiltmemesi, sübap vurmaması zor. kışın belki avantajı olabilir soğukta bile akışkan olduğundan.
neticede sizin aracınızın olduğu yıllarda boyle yağlar piyasada yoktu çünkü ihtiyaç yoktu.
bu yağların ihtiyaç duyduğu motorlar vag ın tsi-tfsi-fsi motorları gibi yeni tip turbolu, düşük toleranslı yüksek teknoloji ürünü motorlardır.
hatta benim daha once yağ aldığım yerin sahibinde makyajlı w211 200k vardı bende golfe 0-30 yağ aldığımda adam çok şaşırmıştı ben bu yağdan koydum araca şakır şakır sübap vurdu direk boşalttım demişti. tavsiye etmediğini söylemişti ama o yağ özellikle kışın golfe ilaç gibi geliyordu yazın 5-30 koyardım.
Castrol 5W - 40 zaten.
YanıtlaSilYağın ince olması her ince ayrıntının daha iyi yağlanması anlamına gelmez mi? Şöyle ki bir ayran kıvamında yağın ulaşabileceği ayrıntılarla süt kıvamındaki bir yağın ulaşacağı ayrıntılar aynı ölçüde değildir.
Ben iki bakımdır yaz kış fark etmiyor 5W - 40 tam sentetik Mobil 1 koydum. Üstelik ömrü 10W-40 lara nazaran daha iyi. Yarı değil tam sentetikler. 0W -40 lar üzerine 15 bin km ibaresi bile koyuyorlar. İlk 5W -40 koyduğumda yağı 12 bin km sonra değiştim ve bal renginden biraz daha koyulaşmıştı. Hem ince yağ motorun daha çabuk ısınmasını sağlıyor. Bilmiyorum bende en azından daha fazla bilgi sahibi olalım ve başka bilmeyen arkadaşları da bilgilendirelim diye konu açtım.
Aracım zerre yağ eksiltmedi. Öyle bir problemi de yok. Belki bor katkısının buna etkisi vardır bilmiyorum.
Ayrıca mobil1 in sitesinde araç modelini girince de tavsiye edilen yağ Mabil 1 New Life 0W - 40 motor yağı. Mobil ATF SHC otomatik şanzuman yağı.
SEAT forumda bu 1.4 100HP motorlar için VW' nin 500 küsürlü standartlarını karşılayan Motul marka yağın yağ eksiltmeyi kestiğinden bahsediyorlardı. Linkini bulabilirsem burada paylaşırım. O marka yağın adini ben de duydum. Bağlantı paylaşabilirsiniz sevinirim. Sağolun.
YanıtlaSilBu linkte tartışılmıştı:
http://www.seatclubturkey.com/satiyorum/56995-motul-motor-yagi.html
bu tarz bir uygulama deneyebilirsin.
http://www.hepsiburada.com/liste/abro-duman-onleyici-ve-kesici-katki/productDetails.aspx?productId=otakh2504&categoryId=26005&SKU=OTAKH2504
Yazılanlara bakılırsa son derece iddialı bir ürün. Kullandigimi belirttiğim 444 türü ürünler de benzer iddia ile satış yapıyor ama bunun fiyati, olması gerektiği kadar. Siz kulandınız mı bu ürünü, ve dogrudan satin alabilecegim bir saticida bulabilir miyim? Sağolun.
Ben olsam Engine Restorer denerdim. Favorit' te denemiştim ve yağ yakmayı kesmişti.
Buradan alınabilir:
http://www.gittigidiyor.com/arama/?k=restore+motor+onar%C4%B1c%C4%B1
Buradan da alınabilir:
http://www.hepsiburada.com/motor-onarici-400-ml-restore-p-OTFALFA30002-yorumlari
Uygulanması:
1- Yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştiriniz.
2- Kullanılacak Restore miktarı kadar yağı eksiksiz koyunuz.
3- Kutuyu en az 10 Dakika kuvvetle çalkalayınız.
4- Çalkalama işlemi biter bitmez kutuyu açarak bekletmeden yeni değişmiş olan motor yağının içine ekleyiniz.
5- Restore ekledikten hemen sonra Motoru 20 Dakika çalıştırınız.(Rölantide veya sürerek)
Sizdeki yağ yakış anladığım kadarıyla diğer arkadaşların mesajlarına da baktım, alışılmış 101 BG skoda motorlarının yaktığı yağ miktarının çok çok üstünde.Aslında ne şartlar altında olursa olsun özel amaçlı yada üzerinde modiye işlemi uygulanmış motorlar dışında sıradan motorların yağ yakmaması gerekir. Gördüğüm kadarıyla bu 101 BG motor bir istisna. Ancak sizin durumunuzda bu durumu motor katkı yağları ile halletmek belki bir dereceye göre mümkün ama sonuçta bu durum gittikçe artan oranda ilerleyecektir. Şimdi de yaparlarmı bilemem ama eskiden difransiyeli inleyen araçlarda sesi kessin diye kalın seçilmiş diferansiyel yağına ince çekilmiş talaş katarlardı,Kompresyonu bitmiş araçlara kalın yağ konur ve katkılarla kompresyon yükseltilir yağ yakma gözle görünür olmaktan çıkarılırdı Tabi aracı satana kadar. Sizin şu andaki denemelerinizde bir ölçüde buna benziyor, görünür sıkıntıyı ortadan kaldırmak. Ama sorun neden kaynaklanıyorsa o durum hala devam ediyor.
YanıtlaSilBazı ip uçları vereyim. yağ yakmanın yanı sıra rölantide titreme kafa sallama gibi eşlik eden bir durum varsa siboplardan kaynaklanır, Çekişte düşme (Yokuşlarda alışılmışın dışında bayılma) ve gaza yüklendiğinde gri duman atıyorsa (Katalitik Konvertöre rağmen) bu durumda sekmanlardan kaynaklanır. Katalitik konvertörün bu yağ yakma olayını bir miktar absorbe ettiğini unutmayın. Erken dolan susturucuların nedenlerinden biride budur. Aynı zamanda katalik konvertörlerin ömrünü kısaltır. Bu nedenle normal çalışmada gri dumanı göremeyebilirsiniz. Verdiğim krokide dikkat ettiyseniz en az bir pistonda 3 segman vardır 2 adedi yağ segmanı, biri kompresyon sekmanı.Kompresyon sekmanı normalse yapılan cihaz testlerinde o silindirin basıncı normal sınırlar içinde gözükebileceğinden arıza belirlenemez. Ancak Direkt buji boşluklarından yapılacak kompresyon basınç testinde ortaya çıkacak farklılık sorunu ortaya koyar. Örneğin sizin motor 70.000 km de ve bana göre bu motorların sıfırında kompresyon değeri nedir bilemem ama örneğin sallıyorum 15 bar ise en az sizin motorda 14.3-14.6 gibi değerlerde olması lazım ama bir veya bir kaç silindir 10-11 hatta 12 gibi değerler alınıyorsa o silindirlerde bir sıkıntı var demektir ve bu değerler test cihazlarında verilen min. referans değerlerinin üstünde kaldığından asla arıza kodu vermeyecektir. Aslında bu konu oldukça teknik bir konu ve oldukçada detaylı ve bu şartlar altında da az yada çok bir performans düşüşü ve yakıt harcamanızda da az yada çok bir artış yaşayabilirsiniz.
Şunu asla unutmamak gerekir. Motorun yapısı LPG kullanımına uygun değilse yani kısaca özellikle sübap kayıtları ve sübap imalat uygunluğu, segmanlarda bu yakıta uygun değilse sadece LPG' ye uygun yağ kullanmakla aşırı aşınmaların önüne geçilemez. Bunu bir genelleme kabul edin 101 BG olsun ve diğer motorlar bu markanın ilk çıkan ve MPI olarak adlandıran motorunun dışında hiç biri LPG' ye uygun olmadığını oktavya kullanan bir akrabamdan aklımda kalmış.Zaten LPG Kullanımı, kullanım kitaplarında açıkça belirtilmiyorsa tüm LPG uygulamaları eninde sonunda sorunlu olacağı açıktır.
Motor yagının markası ve modeli ne olursa olsun birde şuna dikkat etmekte fayda;
YanıtlaSilyag kutularının üzerinde birde üretildikleri ve destekledikleri yag sınıfı speclerini bildiren API servis sembolü ve bunun hemen yanında iki harfli çalışma grubu bulunur. İlk harf S veya C dir. S benzinli ve LPG li motorlar C ise dizel sınıfı motorlar için kullanılır. İkinci harf ise motor yagının üretildigi teknolojidir. İkinci harf alfabetik olarak büyüdükçe yagın motora verebilecegi degerler üretim teknolojisinden dolayı artar.
Örnegin API SM sınıfı yag API SL sınıfı yagdan daha iyi bir yaglama yapar. özellikle yeni teknoloji motorlarda araçların el kitabında motor yagı bölümünde bu degerleri bulabilir ve bahsi geçen degerlerin altında teknolojiyle üretilmiş yaglardan uzak durabilirsiniz.
Bu degerler 10W-40 yag bile olsa iki ayrı üreticide farklı degerler olabilir.
Öncelikle Focus serisi eklendi, talep olursa diğer Ford modelleri de eklenir.
YanıtlaSil2014-2015 MCA Focus MK3
1.6 Ti-VCT
Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B veya 5W30 Şartname WSS-M2C913-C
1.0 EcoBoost
Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30
1.5 EcoBoost
Motor Yağı: 5W20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA C2 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-20
1.5 TDCI
Motor Yağı: 0W-30 - Şartname WSS-M2C950-A eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE 5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.
1.6 TDCI
Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.
2011-2014 Focus MK3
1.6 Ti-VCT & 1.6 EcoBoost
Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-C.
1.0 EcoBoost
Motor Yağı: 5W-20 - Şartname WSS-M2C948-B eğer buna uygun yağ bulunamazsa ACEA A5/B5 teknik özelliklerini karşılayan SAE-5W-30 yağını da kullanabilirsiniz.
1.6 TDCI
Motor Yağı: 5W-30 - Şartname WSS-M2C913-C
2004-2011 Focus MK2
Tüm Benzinli Modeller (1.6 ve altı)
Motor Yağı: 5W-30 - WSS-M2C913-C Şartnamesini sağlayan yağlar kullanılabilir. Eğer bulunamazsa 5W-30 WSS-M2C913-B da kullanılabilir. Yine bulamazsanız ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 spesifikasyonuna uygun, viskozitesi SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10 W-40 olan yağlar kullanılabilir.
1.6 TDCI
Motor Yağı: 10W-30 - Şartname WSS-M2C291-A
1999-2004 Focus MK1
Motor Yağı: Ford/Motorcraft Formula E 5W-30 eğer bulunamazsa 5W-30 viskozitesinde WSS-M2C913-A veya WSS-M2C912-A1 şartnamesine uygun yağlar kullanılabilir.
Alternatif yağlar hakkında: Bu yağların kullanılması daha uzun marş süresine, düşük yakıt ekonomisine motorda performans kaybına ve düşük emisyon değerlerine yol açabilir.
Silkitapciktan alinti:
MOTOR YAGI
Motor yaginin degistirilmesi
Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 motor yagi kullanin.
WSS-M2C913-B sayili Ford Teknik özelliklerinin gereklerini karsilayan SAE 5W-30 viskoziteli alternatif motor yaglari da kullanilabilir.
Motor yaginin doldurulmasi
Bu teknik özellikleri karsilayan bir yag bulamazsaniz, ortam sicakligina göre, ACEA A1/B1 veya ACEA A3/B3 teknik özelliklerini karsilayan
SAE 5W-30, SAE 5W-40 veya SAE 10W-40 viskoziteli yaglardan birini kullanmalisiniz. Bu yaglarin
kullanilmasi daha uzun mars periyotlari, düsük motor performansi, düsük yakit ekonomisi ve artan salimseviyeleri ile sonuçlanabilir.
ben Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30 kullaniyorum ama baska yag kullanmadigim icin karsilastirma yapamiyorum. sadece yag da eksilme olmadigini söyleyebilirim