Tsi ve Fsi Motor Arasındaki Farklar
Fsi motorlarda, yakıt standart
motorlardaki gibi manifolda değil, direkt yanma odasına püskürtme
yapılır. Manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4
bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşır. Her
emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli
levhalar,manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya
sarmal bir hareket verir.
Piston kafasının dalgayı andıran özel
formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın
çevresinde toplanabiliyor. Tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt
tüketimi.
FSI teknolojine sahip motorlarda yakıt,
çok ince partiküllerden oluşan sprey şeklinde doğrudan yanma odasına
püskürtülür. Bu sayede yanmadan atılacak olan yakıtın önüne geçilmiş ve
yakıt tasarrufu sağlanmış, motordan alınan verim artmıştır.
TFSI motor: Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Tfsi motorda yakıt, talebe bağlı olarak
kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt
sistemi yoluyla püskürtülür. Emme supaplarının arasında yer alan bir
enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve
110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma
odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılır. Bu da TFSI motoru
diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans
sağlayan en önemli özelliktir.
Düşük sürtünmeli supap iteceklerine
sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha
fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline
sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve
verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma
oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de
konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin
arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.
Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden
üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses
özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses
özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen
iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor
gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir
hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu
önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok
iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.
TSI motor: Çift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000
devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç
1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de
maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için
hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin
kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.
Diğer motor seçenekleri ile
karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve
sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı
ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca
karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek
dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı
yerine metal zincir kullanılmıştır.
TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı
zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade
etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra
turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka
örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.
TGS OTOGAZ SİSTEMLERİ:
Lpg otogaz dönüşüm ve lpg otogaz bakım servisidir. Brc, Lovato, Milano,
Mimgaz, Prins, Akl, Romano, Sarıyer Maslak bayisidir.
Brc,LOvato,Milano,Mimgaz,Prins,Akl,Romano, Otogaz ve lpg sistemlerinin
montaj, ayar, tamir ve bakımı yapılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder